top of page
  • תמונת הסופר/תLiron Albo

על כביסות ותמונות

עודכן: 12 בדצמ׳ 2021

השנה החדשה התחילה ואני רוצה לצייד אתכם בכמה טיפים שיעשו לכם סדר באלבום התמונות הדיגיטליות

הטיפ הזה מיועד לכולם: לכם הטכנופובים, לכם הנשבעים בשמו של האייפון וכמובן לכל חובבי הצילום.

אז לכל מי שכבר התקין, וגם למי שעוד לא שמע עליו –

נעים להכיר - Google Photos

הינה כמה טיפים על הכלי המופלא הזה ועל יתרונותיו - 1. הטיפ הראשון ואולי הטיפ הכי חשוב שתקבלו ממני היום הוא פשוט: תדאגו להתקין בטלפון הנייד את האפליקציה google photos. ניתן להוריד אותה בקלות ובחינם מחנות האפליקציות, ומרגע שהיא מותקנת לכם בטלפון הנייד, אתם יכולים לגבות תמונות בקלות ובנוחות. אם זה נשמע לכם כמו פרויקט מתיש - אל דאגה! אתם לא צריכים להתאמץ – רק להגדיר באפליקציה גיבוי קבוע לתיקיות הצילום שלכם, והגיבוי יתבצע באופן אוטומטי על בסיס יומי.

לא בטוחים שכדאי לכם לגבות את התמונות? הינה כמה סיבות טובות למה זה כל כך חשוב –

אם מחר הטלפון שלכם ילך לאיבוד, יפול לאגם או חלילה ייגנב – כל התמונות שלכם, התיעוד, המזכרות – הכול יאבד.



אם אתם משקיעים מאמץ בלהעביר את התמונות מהנייד למחשב – אז נכון, יש לכם סוג של גיבוי אבל - מצד אחד אתם משקיעים בזה עבודה, ומצד שני – גם המחשב, לא עלינו, עלול להתקלקל יום אחד.

ואם זה נשמע לכם לא סביר – תאמינו לי, לא פעם ולא פעמיים נתקלתי בסיפורי לקוחות כואבים שאיבדו תמונות יקרות ערך כי הטלפון או המחשב הלכו.

אם אתם נוהגים לשמור את התמונות על הטלפון הנייד הן סתם תופסות נפח בזיכרון, ומומלץ מאוד לפנות את המקום הזה.

כיוון שהאפליקציה היא חלק מחשבון ה- gmail שלכם – תוכלו לפתוח אותה בקלות מכל מחשב, טאבלט או סלולרי, בכל מקום בו תהיו.

בקיצור: גיבוי ב google photos הוא גם פשוט וקל, גם מאפשר לכם למחוק את כל החומר מהנייד ולפנות בו מקום, וגם מבטיח שתמיד תמיד תוכלו להגיע לתמונות שלכם מכל מקום שיש בו אינטרנט.

2. טיפ שני - כיוון שהתמונות נשמרות ב gmail באיכות הצילום המקורי, וכיוון שהן לא יכבידו על הנייד – אתם יכולים להרשות לעצמכם לשמור אותן באיכות גבוהה! חשוב רק לוודא בטלפון שבהגדרות המצלמה בחרתם באיכות תמונות גבוהה.


3. טיפ שלישי - כדי לשמור על הגיבוי נקי מקשקושים: מתמונות לא מוצלחות (מטושטשות, חשוכות, חתוכות וכו'); מתמונות שקיבלתם בוואטסאפ ולא נחוצות לכם יותר - כדאי לעשות מדי פעם סדר ב Google Photos: מומלץ לקבוע זמן קבוע בחודש שבו אתם נכנסים לתיקיית התמונות, בוחרים את כל התמונות המיותרות (בעיגול הקטן בפינה העליונה) ופשוט מוחקים אותן. נשמע מסובך? מתיש...? ממש לא! כמו בכל תחזוקה שוטפת – הרי עדיף לכבס בגדים כל יומיים, לייבש, לקפל ולסדר בארונות, ולא לצבור ערימות בגדים מלוכלכות, להישאר בלי בגדים נקיים ולכבס בבת אחת הררי כביסה - גם בתיקיית התמונות, ככל שנשמור על שגרה קבועה של צעדים קטנים יהיה לנו קל יותר לעשות סדר ולשלוט על מאגר התמונות שלנו.

4. טיפ רביעי – תחשבו רגע האם צפויים השנה אירועים משמעותיים שתרצו לתעד ולשמור? כשאנחנו יודעים למה לצפות קל יותר להתארגן מראש. האם צפוי אירוע משמח כמו חתונה, בר/בת מצווה, ברית/בריתה? האם תכננתם טיולים לשנה הקרובה? האם אדם קרוב חוגג יומולדת עגול או אירוע משמעותי אחר? תוכלו לפתוח תיקייה ייעודית לקראת האירוע – ולהעביר אליה חומרים כשיצולמו.

האם לכל אחד מהילדים יש אלבום תמונות משלו? אולי תיעדנו הרבה חוויות משפחתיות שנרצה לאחד לאלבום אחד? מעכשיו נוכל לפתוח תיקייה ייעודית עבור התמונות ששייכות לכל נושא שיקר לליבנו. איך עושים את זה? קודם כל עוברים על שלבים 3-1 ו... מחכים להסבר הבא!

93 צפיות0 תגובות

Comentarios


bottom of page